Valpens hevn
- Propaganda: for å selge et politisk parti. Informasjon: for å informere om en sak og ikke direkte for å selge. Reklame har som mål å selge et produkt.
- Passende undersjanger er informasjonsfilm, siden den forteller om Norges Blindeforbund.
- Senderen til denne reklamen er Norges Blindeforbund. Målgruppen er de som er blinde eller trenger en førerhund. Budskapet går på å ”utdanne” en valp til å bli førerhund.
- Den starter rett i handlingen ”In medias res” med at valpen (labrador) blir sjefet over av schäferen. Dette skjer flere ganger inntil valpen blir hentet, for å bli trent opp til å bli førerhund. Det skjer et vendepunkt, og labradoren får endelig noe som ikke schäferen får.
- Bildeutsnittet som ble brukt mest var halvtotalt, men det ble brukt litt nærbilde også for å fa med hundenes uttrykk. Mest av valpen, men også noe av schäferen.
- Kameravinklingen gikk bare på normalperspektiv, uten noe spesial effekter eller panorering.
- Reklamen varte i 49 sekunder.
- Hensikten med den var å få flere hunder inn i Norges Blindeforbund.
- Denne reklamen er sent saklig informativ. Litt humoristisk, men mest saklig.
Denne reklamen var rørende, og jeg følte faktisk litt med den schäferen i slutten, men er man slem så får man som fortjent. Melodien som ble brukt (Vera Lynn – We meet again), passet inn i settinga. De to hundene møttes jo igjen da labradoren var ferdig ”utdannet”, men det var ikke på noen fin dag med stor sol, derfor gav det en ironisk motsetning.
Marti
Her er bildet...
5 kommentarer:
Bra jobba!
Dette var bra :D
Dette var bra azz!
meget bra jobbet altså. Blir rørt til tårer her!
Supert Martine ;D
JD power til deg oxo!! x)
Legg inn en kommentar